sobota, marec 18, 2006

Spočetka

... je bilo nekaj nenavadnega že v sami odločitvi, da odprem spletni kapitol na najbolj razširjenem spletnem blog portalu. Google je itak zasedel že preveč ravni pete ali nevemkolike dimenzije, svetovnega spleta, da bi se njegovemu dominantnemu rajcu dalo izogniti. Mogoče sem odprl tole zadevo, ker bi rad imel posebno mesto za svoje doživljanje akademije in življenja, ki sem si ga izbral. No, pa ... Saj ni odločitev dokončna. Je. Ni. Je ... Ni. Bomo videli. Vsekakor se ni lahko odločiti za študij, za zadnjo etapo človekove formalne rasti v žilavih preklah dobro odmerjenih vrst fižolovk - sistema. Če bode grah, naj bode grah. Če pa vmes pride izza obronkov nevihta, bomo pa sadili drugje.

  • Komedija se igra hitro, tragedija pa počasi - obe se igrata precizno in obe sta lahko obenem najvišja zvrst besedne umetnosti. Čisti stereotip, ki velja že od veka vekov, antike. Če velja? Tudi zanikati ga ne moreš.
  • Ko na odru govoriš, kako in kaj čutiš zdaj - lahko plavaš po oblakih in lažeš, če je potrebno ali če se ti zdi nujno. Važno je, da se TI tako odločiš in da do nekaterih stvari ne pride kar po naključju. Naključje v smislu domiselnosti - okej. Naključje v smislu prazne glave in iskanja besed za porabo časa - ne dođe u obzir.
  • Amaterji kot ljubitelji pomenijo nenadomestljivo veliko za teater. Za amaterska gledališča je dobro plačevati vstopnice, čeprav bi jih drugače kot študentje igre lahko imeli zastonj, saj si sami krijejo stroške dela in tudi pri umetnosti obstaja neka neobhodna ekonomija. Državo pa lahko malo izkoristimo, saj navsezadnje prekomerno škrtari, ko pridemo do vprašanja proračuna umetniških akademij - ne le naše, tudi glasbene in likovne.
  • Komedijske improvizacije oz. kaj se mora pri njih vprašati režiser:
  1. Kaj so karakterji po temperamentu?
  2. Kam se lahko razvijajo? Katere druge osebe lahko vstopijo?
  3. Kaj se lahko zgodi?
Navodila, preprosta kot babji vozel proti vpleteni osmici.

  • Humorne scene na odru se lahko izjemno razvijejo, če imajo apriorno podan tekst, ki je nezahteven, dvogovoren oz. dialoški, in dolg kvečjemu nekaj replik. Apriorni tekst je za komiko lahko zelo velik faktor ustvarjalnosti.
Trenutno delam na faksu tri produkcije - eno redno oz. A produkcijo, torej tisto, ki bo v končni fazi štela za izpit konec maja, poleg tega pa še dve B produkciji. Eno, ki temelji na kratkih zgodbah Franza Kafke iz zbirke Babilonski rov (Zbirka Kondor, MK), in drugo z naslovom Prekooceanski let, ki jo bomo po tej Brechtovi predlogi delali s slovaškim študentom režije (4. letnik), ki je v Sloveniji na AGRFT na izmenjavi vsaj en semester. Ako bode več, bomo videli.
Saj bom še kaj napisal naslednji teden, ko, upam da, ozdravim.

Ni komentarjev: